Formy podniesienia skuteczności reklamy

Formy podniesienia skuteczności reklamy

Data publikacji: ID: 6584bf882739a

Muzyka jest jednym z najlepszych sposobów podniesienia skuteczności reklamy i posiada duży potencjał przemawiania bardzo wyraźnie do ludzi zarówno na poziomie emocjonalnym, jak i zmysłowym, wzmacnia racjonalną komunikację słowną. W praktyce potencjał ten jest ograniczony przez proces reklamowy.

Reklama trwająca 60 sekund jest wyjątkiem, bardzo często mamy do czynienia z 30 sekundową reklamą w TV czy radio, gdzie 28 sekund przeznaczone jest na ścieżkę dźwiękową. Oznacza to, że sposób, w jaki wykorzystuje się muzykę, od początku musi być bardziej specyficzny, przemyślany i jednoznaczny.

Pewien kompozytor muzyki wykorzystywanej w reklamie powiedział: nie masz czasu, aby "zagrać siebie", czy powtarzać tę samą melodię, musisz natychmiast przekazać konkretny komunikat.

Pozytywny wizerunek firmy

Pozytywny obraz firmy ułatwia klientom podjęcie decyzji zakupu właściwego produktu. Image definiuje się jako subiektywne wyobrażenie na temat marki, produktu czy przedsiębiorstwa, które nie musi się pokrywać z obiektywną rzeczywistością.

Funkcje pozytywnego wizerunku firmy:

  • wpływa na decyzje zakupu produktu danej marki,
  • daje konsumentom, obok korzyści realnych, korzyści dodatkowe (np. Prestiżowe),
  • dzięki niemu można różnicować produkty, marki, przedsiębiorstwa,
  • tworzy się w ten sposób tożsamość i "osobowość" firmy,
  • tworzy zaufanie do firmy.

Występują trzy rodzaje wizerunków:

  • image branży
  • image marki
  • image przedsiębiorstwa

Wizerunek produktu tworzą:

  • właściwości produktu (jakość, rodzaj),
  • dodatkowe cechy produktu (np. Kolor, który jest właściwy danej firmie),
  • cena produktu,
  • promocja towaru i firmy w różnych środkach masowego przekazu,
  • opinie tworzone przez liderów opinii.

Czynników tworzące wizerunek przedsiębiorstwa

  • kwalifikacje kierownictwa, kompetencja i efektywność,
  • treści i formy komunikowania, public relations, reklama,
  • innowacyjność; zaplecze naukowo - badawcze,
  • stosunek między cena a wartością użytkową wyrobów,
  • solidność firmy i jej poczynań,
  • współpracownicy,
  • dynamika rozwojowa, czy firma w swojej branży jest liderem,
  • atrakcyjność, czy firma może przyciągnąć i utrzymać dobrych menedżerów i pracowników,
  • kontakty zagraniczne, powiązania międzynarodowe,
  • kultura przedsiębiorstwa.

Marketing bezpośredni (direct marketing)

Mniej znana, a ostatnio niezbyt dobrze postrzegana w Polsce formą marketingu (chociaż niesłusznie) jest marketing bezpośredni. Dzieje się tak za sprawa wszelkich firm wysyłkowych próbujących wykorzystywać łatwowierność klientów i stosunkowo słaba jeszcze w Polsce prawna ochronę konsumenta.

Nie powinno to jednak sugerować, że marketing bezpośredni jest nieskuteczny - wręcz przeciwnie, wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia bezpośrednio z zainteresowana osoba, mamy też bardzo duże szanse z jednej strony, zaspokoić jej potrzeby, a z drugiej sprzedać swój produkt.

Metody marketingu bezpośredniego mogą być wykorzystywane w promocji jako samodzielne (wydawnictwa stosują często imienne listy kierowane bezpośrednio do potencjalnych odbiorców ściśle specjalistycznych opracowań) lub stanowić element promocji uzupełniającej.

Rodzaje reklam

Z punktu widzenia strategicznych celów przedsiębiorstwa:

  • informacyjne
  • przypominające
  • konkurencyjne
  • defensywne
  • agresywne
  • prestiżowe

Pod względem adresatów reklamy:

  • konsumenckie
  • przemysłowe
  • detalisty
  • instytucjonalne
  • polityczne

Rodzaj zastosowanego środka przekazu:

  • wizualne (prasa, reklama uliczna, drogowa, przed obiektami handlowymi, towary w sklepie)
  • akustyczna (radiowa, płyty, piosenki, informacje),
  • audiowizualne (w kinach, filmy reklamowe, telewizyjna, filmy reklamowe, programy sponsorowane, recenzje telewizyjne, specjalne programy reklamowe)
  • zapachowa (perfumy, kwiaty, potrawy)
  • okolicznościowa (ważne daty, wydarzenia, święta, imprezy handlowe).

Metody badania skuteczności reklamy

  • Zasięg
  • Punktowa ocena wartości środka przekazu
  • Częstotliwość
  • Punktowy pomiar efektywności reklamy.
  • Koszt osiągnięcia jednego punktu oceny środka przekazu.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close